Сторінка практичного психолога


Поради батькам щодо підтримки дитини в період адаптації до школи

Адаптація учнів 1-х, 5-х, 10-х класів

Згідно з планом роботи психолога здійснюється діагностика рівня мотивації й адаптації учнів 1-х класів.

Оскільки психологічний захист формується на неусвідомленому рівні, дослідження його може проводитись за допомогою проективних методик.

Малювання для школярів – справа звична, цікава. Аналіз малюнків дає змогу зробити деякі припущення про ті труднощі, які виникли у дітей під час навчальної діяльності.

Практичним психологом школи Ярошенко Л.О. здійснюється психологічний супровід учнів 1-х класів, які працюють за пілотними проектами по упровадженню нового Державного стандарту початкової загальної освіти.

 

План

роботи практичного психолога

на жовтень

 

№ з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова група

1.

Діагностика рівня адаптації учнів. Обробка даних. Складання аналітичних довідок.

04.10 - 20.10

Учні 1-х класів

2.

Індивідуальні та групові консультації з питань навчання, виховання, взаємин в колективі.

протягом місяця

(за запитом)

Учні, батьки, вчителі

3.

Корекційно - розвиткові заняття

протягом

місяця

Учні з особливими освітніми потребами

4.

Тематичні години спілкування з елементами тренінгу в рамках проведення Дня науки.

Згідно з планом

Учні 8-11-х класів

5.

Впровадження інформаційно-освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова».

протягом місяця

Учні 7-х класів

Загальні поради батькам першокласників

  1. . Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом.
  2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.
  3. . Не підганяйте її, розрахувати час - це ваш обов'язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому немає.
  4. Не посилайте дитину в школу без сніданку: в школі вона багато працює, витрачає сили. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.
  5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: "Дивись, поводь себе гарно!",
  6. . Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).
  7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.
  8. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
  9. . Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.

10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте виразу: "Якщо ти будеш добре вчитись, то ..." Часом умови ставляться важкі - й тоді ви опиняєтеся у незручному становищі.

12. Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім'ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники стомлення, перевантаження.

15. Пам'ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.

16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день - і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її.