Нова Українська Школа


Концепція

Презентація Концепції Нової української школи (ОНОВЛЕНО 03.04.2017)

Відео Нова українська школа

У 2017/2018 навчальному році КЗ «БОГОДУХІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СПУПЕНІВ №2» розпочала дослідно- експериментальну роботу з апробації освітніх програм з реалізації Державного стандарту Нової української школи. 50 учнів 1-А і 1-В класів, вчителі Глазкова Т.М., Статівка Ю.О., навчаються у пілотних класах.

Міністерством освіти і науки України вибрано 100 шкіл (4 школи у кожній області, а також у місті Києві), які стали першими провідниками змін Нової української школи. Наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2017 №1028 « Про проведення всеукраїнського експерименту на базі загальноосвітніх навчальних закладів» КЗ «БОГОДУХІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СПУПЕНІВ№2» включений до всеукраїнського експерименту.

Мета апробації нових програм – напрацювання навчальних матеріалів для учнів початкової школи на основі нових освітніх програм на виконання Державного стандарту Нової української школи для подальшого їх поширення серед вчителів, батьків та інших представників професійної спільноти.

Навчальний процес у пілотних класах здійснюється відповідно до вікових особливостей дітей. Навчання відбувається через залучення дітей до активних самостійних дій, зокрема проектну діяльність. Пізнавальний процес організовано таким чином, щоби приносити радість дитині, час на рухову активність і творчість збільшено. Замість слухняності плекатимуться автономність та незалежне мислення. У « новій українській школі» з першого класу в дітей формують здоровий спосіб життя, створено атмосферу довіри і взаємоповаги. Школа стає безпечним місцем, де немає насильства, цькування та дискримінації.

Обсяг вивчення окремих освітніх галузей, як- от, мовно- літературна чи математична, не зменшилася – просто змінився спосіб подачі. Повсякденне навчання повинно стати цікавим та успішним. Задля підвищення цікавості дітей знання з різних галузей поєднуються в інтегроавані теми.

Навчальні заняття в рамках кожної теми організовані як « міні-уроки», які переходять в активну діяльність дітей в малих групах. Планування тем здійснюється за активної участі самих учнів за схемою: « Знаємо- хочемо дізнатися- дізналися». Кілька разів на тиждень у спеціально відведеному місці проводяться ранкові зустрічі, під час яких учні обмінюються новинами, дізнаються про плани на день.

Освітнє середовище організоване таким чином, щоб кожна дитина почула себе у класі затишно і безпечно, а кожен клас відображав ту спільноту дітей, яка там навчається. Навчальний простір облаштовано так, щоби задовольняти потреби кожної дитини та сприяти роботі дітей в малих групах. Стіни і меблі використовуються для розміщення робіт учнів. Така увага до дитячої праці й творчості підвищує їхню самооцінку і формує гідність.

За школою закріплений педагог- наставник, методист КВНЗ « Харківська академія неперервної освіти» Ротфорт Діана Вікторівна, який надає проектній команді методологічну та інформаційну підтримку. Щотижня проектні команди чотирьох шкіл області спілкуються у онлайн режимі для обговорення успішних практик, викликів та пошуку творчих ідей викладання.

  • Роль учителя зміниться. Крім передачі знань вчитель буде формувати спільноту, сприяти формуванню позитивної самооцінки, розвивати ключові навички для життя. Зокрема, будуть виховуватися цінності свободи і відповідальності безпеки. Вміння формувати і відстоювати власну точку зору, слухати інших, ділитися, досягати компромісів. Разом з учителем учні братимуть участь в розробленні та дотриманні правил поведінки у класі. Зміниться підхід до оцінювання. Замість ранжування учнів оцінювання слугуватиме засобом аналізу індивідуального поступу учнів. Учителі застосовуватимуть палітру засобів для збору інформації: поточне оцінювання досягнень, спостереження, портфоліо учнівських робіт.

Що станеться після закінчення першого класу? Після закінчення першого класу дитина піде у другий клас, де триватиме пілотування нового Державного стандарту. Після завершення початкової освіти у пілотних класах у 2021 році діти продовжать вчитися у основній школі також згідно з новим стандартом.

Як можуть допомогти батьки? У початкову школу дитина вже потрапляє з великим багажем знань і навичок. Вона вміє говорити, їсти, одягається, орудує простими знаряддями, доглядає за собою, має навички гігієни. Батьки - це перші учителі й найкращі знавці своєї дитини. “Нова українська школа” передбачає, що учителі разом з батьками утворюють партнерство, у центрі якого знаходиться дитина. Батьки зможуть співпрацювати з учителем у такий спосіб: Брати участь у постійному діалозі, в тому числі - у батьківських зборах. Організовувати додаткову комунікацію (групи в месенджерах, інформаційні розсилки, “чайні зустрічі”, обміни книжками та іграми) Допомогати в організації заходів, проведенні класних і позашкільних занять. Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак, зростає її самоповага. Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Це підтверджують наукові дослідження. Ось чому важливо зробити школу і дім одним цілим для дитини.

6 жовтня 2017 року у КЗ "БОГОДУХІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2" завітали кореспонденти Харківського телерадіоканалу "SIMON". Був знятий репортаж про дослідницько-експериментальну роботу закладу за темою "Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах нового Державного стандарту початкової загальної освіти". Кореспонденти відвідали урок у пілотному 1-А класі (учитель Глазкова Т.М.), взяли інтерв'ю в учнів та вчителів закладу.

27 вересня 2017 року відбулася зустріч із методистами Комунального вищого навчального закладу "Харківська академія неперервної освіти" Ротфорт Діаною Вікторівною та Моліною Ольгою Олександрівною. Методисти  відвідали уроки у 1-А класі (класний керівник Глазкова Т.М) та 1-В класі (класний керівник  Статівка Ю.О.), які працюють по пілотному впровадженню нового Державного стандарту початкової загальної освіти.

Учителі початкових класів Глазкова Т.М., Статівка Ю.О. та заступник директора з навчально-виховної роботи В'юнник О.В. проходять навчання на спецкурсі по пілотному впровадженню нового Державного стандарту початкової загальної освіти при КВНЗ "ХАНО".